HuanYing GuangLing

ThiS My StoRy..

Thursday, July 7, 2011

hO cHi miNh-Mei 2011

hOng kOng hOtel - chO biNh tAy

selepas menghantar kawan kami yang balik sehari awal, kami pun meneruskan aktiviti bershopping iaitu dengan gambel nye menaiki bus no 1 untuk ke binh tay ni (semua maklumat aku perolehi dari forum.cari), memandangkan aku adalah pembaca senyap (silent reader) yang tegar forum tersebut dan tak jadi masalah untuk aku dapatkan maklumat mengenai perjalanan kesana seperti mana perjalanan aku kemana-mana sebelum ini, smuanya kes gambel je, dan hasilnya sepeti berikut


Dengan harga 4000dong bayar sahaja pada stewardess yang pakai baju putih skirt biru bersliper jepun nanti anda akan dapat boarding pas mcm aku, hehehehe... upss.. jgn pulak kome buang tiket tu, nanti ada plak konduktor lain naik nak periksa tiket kome tu, perjalanan mengambil masa dalam 20 ke 30 minit shj


ini lah yg kome akan nampak sebelum sampai bus stop, memang murah dan segar buah-buahn depa jual, aku dah mark dah nak beli sekali boleh lupa lepas penat shopping..ermm..



here we go.. dah sampai, turun je bas memang depan2 nampak je dari dalam bus so kome semua tak kan sesat ke mana-mana


byk lagi yg kome boleh dapat kat dalam binh tay ni, smua ada, dari pinggan mangkuk ke kain ela ke kasut ke makanan ke topi ke beg dan lain-lain lagi. disebabkan dah terlalu excited membeli belah dengan harga yg lebih murah berbanding ben tant sampai lupa nak ambil gambo lagi. tapi kebanyakan barang kat sini dijual jenis borong ek, kalau satu2 ni depa memang malas2 je nak layan. so pilihan di tangan anda pilih lah kemana akan anda tuju dulu..


No comments:

Post a Comment